Τη σπουδαιότερη νίκη του ....μέχρι την επόμενη, πραγματοποίησε ο σκακιστής του ΟΦΗ Ανδρέας Κελίρης στον 5ο γύρο του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Εθνικών Ομάδων που διεξάγεται αυτές τις μέρες στη Χερσόνησο.
Ο 18χρονος Έλληνας γκρανμαιτρ παίζοντας με τα “χρώματα” της Εθνικής Ελλάδας νίκησε μετά από ένα συναρπαστικό αγώνα έναν από τους κορυφαίους σκακιστές του κόσμου, τον Άγγλο GM Nigel Short.
Η νίκη αυτή του Κελίρη αποκτά ιδιαίτερη σημασία μια και ο Σορτ ήταν επί σειρά ετών μέσα στους διεκδικητές του παγκόσμιου τίτλου, συγγραφέας πολλών σκακιστικών βιβλίων και διατηρείται ακόμη και τώρα στα 52 του χρόνια σε πολύ καλή αγωνιστική κατάσταση με ΕΛΟ 2698.
Ο Σορτ είχε φτάσει το 1993 στο τελικό ματς των διεκδικητών του παγκόσμιου τίτλου πετυχαίνοντας διαδοχικές νίκες σε νοκ-αουτ αγώνες, τόσο εναντίον του Ρώσου πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή Ανατόλυ Κάρποβ (6-4) στον ημιτελικό, όσο και εναντίον του Ολλανδού Γιαν Τίμμαν (7,5-4,5) στον τελικό.
Στη συνέχεια αντιμετώπισε σε ματς 24 παρτίδων τον τότε Παγκόσμιο Πρωταθλητή Γκάρυ Κασπάροβ, από τον οποίο ηττήθηκε με 12,5-7,5 (παίχθηκαν τελικά 20 παρτίδες).
Σπουδαία νίκη πέτυχε όμως και ο παίκτης-προπονητής του σκακιστικού ΟΦΗ Παναγιώτης Χριστοδούλου που νίκησε τον Βέλγο διεθνή μαιτρ Χοβανισιάν παίζοντας στην πρώτη σκακιέρα της 3ης Εθνικής ομάδας της χώρας μας.
Στην ομάδα αυτή αγωνίζονται ακόμη οι σκακιστές του ΟΦΗ Κυριάκος Βλάχος και Κώστας Αναγνωστόπουλος.
Οι αγώνες διεξάγονται καθημερινά στο συνεδριακό κέντρο του ξενοδοχείου CRETA MARIS τις ώρες 3-9 κάθε απόγευμα με ελεύθερη είσοδο για το κοινό και ολοκληρώνονται την προσεχή Δευτέρα 6 Νοεμβρίου.
Πρόκειται για μια εξαιρετική διοργάνωση που έχει τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας σε όλο το σκακιστικό κόσμο και μπορεί κάποιος να την παρακολουθήσει και διαδικτυακά από το chess24.com, όπου υπάρχει ζωντανή μετάδοση όλων των παρτίδων. Όλες οι ομάδες αγωνίζονται με τετραμελείς συνθέσεις (συν ένας αναπληρωματικός) και η Ελλάδα συμμετέχει στο πρωτάθλημα με τρεις ομάδες στη γενική κατηγορία (στις 40 συνολικά) και δύο στην κατηγορία γυναικών (στις 32).
Μετά από τους 5 πρώτους γύρους στη γενική κατάταξη προηγείται η Κροατία με 9 βαθμούς και ακολουθούν Ρωσία, Ουγγαρία, Αρμενία, Πολωνία με 8 βαθμούς. Στις γυναίκες πρώτη είναι η Ρωσία με 10 και ακολουθούν Γεωργία, Ουκρανία, Πολωνία, Τουρκία με 8 βαθμούς.
Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Η δήλωση της χρονιάς, για τα όσα συνέβησαν στην περσινή Footballleague, έγινε από τον πρώην ιδιοκτήτη των Τρικάλων Χρήστο Γιαλιά.
Καθυστερημένα μεν και ίσως πλέον άνευ ουσίας, αλλά τα λόγια του έχουν τη σημασία τους, για αυτά που έγιναν πέρσι στην κατηγορία και τις ομάδες-τρένο που ανέβηκαν, τον Απόλλωνα και τη Λαμία.
Ο Γιαλιάς, είναι ένας άνθρωπος «μπασμένος» στα θέματα του ποδοσφαίρου, ο οποίος το καλοκαίρι αποφάσισε να το εγκαταλείψει και να ασχοληθεί με τις επιχειρήσεις του.
Τι είπε λοιπόν, το πρώην αφεντικό των Τρικάλων, για τις ομάδες που πέρσι ανέβηκαν από την Footballleague στην Σούπερ Λίγκ;
Ότι «ο Απόλλων Σμύρνης και η Λαμία πρέπει να είναι συγγενής, πρέπει οι παππούδες τους να ήταν πρώτα ξαδέρφια ή να έχουν τον ίδιο νονό και μάλιστα κιτρινόμαυρης απόχρωσης!».
Ο Γιαλιάς που είναι γνωστό ότι δεν μασάει τα λόγια του, είπε για τον Πανουργιά το αφεντικό της Λαμίας, ότι «ο Πανουργιάς έριξε χρήμα το πάλεψε το παιδί, κάποια στιγμή είδε ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω και κινήθηκε αλλιώς».
Ασφαλώς και δεν πέσαμε από τον ουρανό για τη… συγγένεια που λέει ο Γιαλιάς, ότι είχαν Απόλλων και Λαμία, που πήγαν… τρένο στο περσινό πρωτάθλημα!
Ούτε ασφαλώς για το «νονό κιτρινόμαυρης απόχρωσης» που λέει ότι είχαν!
Φάνηκε αυτό, σε πολλές περιπτώσεις άλλωστε.
Τι να πρωτοθυμηθούμε!
Διαιτητικά εγκλήματα, δικαστικά σκάνδαλα (υπόθεση Λαμίας), παιχνίδια που προκάλεσαν το κοινό αίσθημα και άλλα πολλά, για το περσινό πρωτάθλημα.
Για φέτος ο Γιαλιάς, λέει ότι «Άρης και ΟΦΗ είναι τα μεγαλύτερα φαβορί για την άνοδο με την προϋπόθεση να μην κάνουν τα ίδια λάθη που έκανα εγώ».
Και μια συμβουλή όπως λέει : «Δεν γίνεται να ανεβαίνουν ομάδες που έχουν 100-200 οπαδούς στην Super League γιατί δεν βοηθάει στην οικονομία αυτό και όσα πάνε τα πράγματα γίνονται χειρότερα».
Αυτά απο τον Γιαλιά...που έβαλε τα ...γυαλιά σε πολλούς με τις αναφορές του, με την ευχή να μην έχουμε και φέτος στο πρωτάθλημα της Football league κιτρινους, κόκκινους ή ασπρόμαυρους νονούς...
Απο την Παρασκευή θα βρίσκεται στην Καρδίτσα ο ΟΦΗ για το παιχνίδι της Κυριακής (3μμ) με την τοπική Αναγέννηση, καθώς στον ΟΦΗ δεν κατάφεραν να βρούν αεροπορικά εισιτήρια το Σάββατο, από το Ηράκλειο για τη Θεσσαλονίκη και έτσι η αποστολή θα αναχωρήσει μια μέρα νωρίτερα!
Ο Παπαστεριανός φώναξε "παρών" στην προπόνηση της Πέμπτης, όχι όμως και ο Μάρτος η συμμετοχή του οποίου θα κριθεί στην προπόνηση της Παρασκευής, με την οποία ο ΟΦΗ θα ολοκληρώσει επι Κρητικού εδάφους την προετοιμασία του, για το παιχνίδι!
Η επίσημη ενημέρωση της ΠΑΕ ΟΦΗ 1925 αναφέρει:
Την Παρασκευή (3/11) το πρωί με προπόνηση στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο, ολοκληρώνει την προετοιμασία του, επι Κρητικού εδάφους , ο ΟΦΗ, για το παιχνίδι της Κυριακής με την Αναγέννηση Καρδίτσας.
Η αναχώρηση της αποστολής από το Ηράκλειο θα γίνει την Παρασκευή το μεσημέρι αεροπορικώς με πτήση για τη Θεσσαλονίκη και από εκεί οδικώς για την Καρδίτσα.
Στον ΟΦΗ δεν κατάφεραν να βρούν εισιτήρια το Σάββατο, από το Ηράκλειο για τη Θεσσαλονίκη και έτσι η αποστολή θα αναχωρήσει μια μέρα νωρίτερα.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της τεχνικής ηγεσίας, ο ΟΦΗ θα κάνει προπόνηση το Σάββατο (4/11) στην Καρδίτσα με την προπόνηση αυτή, θα ολοκληρώσει την προετοιμασία του για την αναμέτρηση της Κυριακής (5/11, 3μμ)
Στην προπόνηση της Πέμπτης (2/11) ο Μανόλης Παπαστεριανός, ακολούθησε το κανονικό πρόγραμμα και έτσι τέθηκε στα πλάνα της τεχνικής ηγεσίας για το παιχνίδι στην Καρδίτσα.
Ο Μάρτος ακολούθησε ξανά ατομικό και έκανε θεραπεία και στην προπόνηση της Παρασκευής, θα κριθεί αν θα ακολουθήσει την αποστολή.
Εκτός θα είναι οι τραυματίες Μονιάκης, Περογαμβράκης.