
Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Mεγάλο φάουλ απο την Επιτροπή διαιτησίας της ΕΠΣΗ, ο ορισμός διαιτητών στο φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης.
Δεν είναι δυνατόν η επιτροπή διαιτησίας της ΕΠΣΗ να αναθέτει σε διαιτητές που δεν ξέρουν, ούτε τον κανονισμό του...οφσάιντ να σφυρίξουν σε ένα τετοιο φιλικό.
Αδικεί τα νέα αυτά παιδιά που έχουν μπεί στο χώρο της διαιτησίας και τίθενται αντιμέτωπα με μια πρωτόγνωρη πίεση, που τους αναγκάζει μοιραία, να τα κάνουν...θάλασσα!
Το παιχνίδι ΟΦΗ-Εργοτέλη μπορεί να είναι φιλικό, αλλά πρόκειται για ένα παιχνίδι μεταξύ δυο επαγγελματικών ομάδων, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Δεν είναι δυνατόν να βάζουν σε αυτό το παιχνίδι μια τριάδα διαιτητών που σφυρίζει στο τοπικό Ηρακλείου, εκ των οποίων επόπτη, ένα κοριτσάκι 17-18 ετών, το οποίο, δεν ήξερε καλά-καλά τον κανονισμό του οφσάιντ και όταν αρχισαν οι φωνές απο τους δυο πάγκους για κάποιες κραυγαλέες υποδείξεις, το κορίτσι αυτό, να την πιάνει πανικός και να τα χάνει τελείως, όπως ήταν και το λογικό.
Ανεπαρκής ήταν και ο διαιτητής, ο οποίος έχει κάποια χρόνια διαιτησάς στην πλάτη, αλλά σφυρίζει μέχρι την Α1 τοπικού.
Η πρόκληση στον ορισμό ήταν όμως με τους βοηθούς οποίοι ορίζονται σε παιχνίδια σε Β' και Γ' ΕΠΣΗ.
Οι νέοι διαιτητές πρέπει σίγουρα να παίρνουν εμπειρίες, αλλά αυτό πρέπει να το κάνουν σε παιχνίδια των χαμηλών πρωταθλημάτων και όχι σε ένα φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης, όπου είναι λογικό ότι θα υπάρχει πίεση, ένταση και όλα τα στοιχεία ενός αγώνα, που χρειάζεται μια διαιτητική τριάδα, αξιόπιστου επιπέδου.
Δεν ξέρω πως σκέφτηκαν οι άνθρωποι της διαιτησίας στο Ηράκλειο και όρισαν τους διαιτητές που σφύριξαν το Σάββατο στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο.
Η εικόνα ήταν άσχημη, το παιχνίδι «χάλασε» απο τις αλλοπρόσαλες αποφάσεις, υπήρξαν φωνές προς τους διαιτητές, νεύρα και ένταση, που δεν υπήρχε λόγος να γίνει.
Δεν είναι για μένα άλλοθι η έλλειψη διαιτητών λόγω των τοπικών πρωταθλημάτων. Θα μπορούσε να γίνει μια αλλαγή και να σφυρίξει αυτό το παιχνίδι κάποια αξιολογημένη τριάδα.
Η τριάδα που ορίστηκε για το φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης, ήταν μια τριάδα...ανεπαρκής για ένα τέτοιο παιχνίδι και ευτυχώς που το φιλικό έγινε πρωί και δεν υπήρχε κόσμος στο γήπεδο.
Τα παιχνίδια αυτά είναι για αξιολογημένους διαιτητές. Και είναι και μια ευκαιρία για αυτούς να δίνουν τέτοια φιλικά παιχνίδια για να βελτιώνονται.
Αλλά και οι ομάδες μέσα απο αυτή τη διαδικασία να κάνουν τη δουλειά τους.
Τα παιχνίδια αυτά δεν είναι για αμούστακα παιδιά. Ακουσα ότι η βοηθός είναι ...ένα μήνα διαιτητής!
Τι να σου κάνει το κοριτσάκι. Την έβαλαν στο φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης!
Η μπάλα πήγαινε πάνω-κάτω, έπεσε στα βαθιά και...πνίγηκε.
Εχει πολλά να μάθει, αλλά το θέμα είναι ότι δεν πρέπει να ...μάθει με αυτόν τον τρόπο.
Η μπάλα έβγαινε έξω απο το γήπεδο, οι παίκτες ήταν οφσάιντ 2-3 μέτρα και το παιχνίδι συνεχιζόταν!
Ούτε σε παιχνίδι ...γειτονιάς δεν υπήρχε αυτή η εικόνα.
Στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο, ήταν και εκ μέρους των διαιτητών ο Τάσος Μαστορίδης. Οταν είδε τα ζόρια, πήγε πίσω απο την άτυχη βοηθό για να τη...συμβουλεύει. Το κακό όμως είχε γίνει απο τον ατυχή ορισμό των διαιτητών.
Επίσης δεν είναι άλλοθι ότι στα φιλικά οι διαιτητές δεν πληρώνονται.
Θυμάμαι παλαιότερα επί Γκέραρντ, τα φιλικά του ΟΦΗ τα σφύριζαν οι κορυφαίοι διαιτητές.
Παλαιότερα ο Γιώργος Κουκουλάκης, αργότερα ο Μιχάλης Γαρεφαλάκης και εν συνεχεία ο Μιχ. Κουκουλάκης.
Επαναλλαμβάνω, ότι αυτά τα παιχνίδια, είναι μια ευκαιρία για τους αξιολογημένους να δοκιμάζονται σε συνθήκες επίσημων αγώνων.
Και θα πρέπει να το επιδιώκουν κι' όλας να σφυρίζουν τέτοια παιχνίδια, για να γίνονται καλύτεροι.
Οσον αφορά το παιχνίδι (ΟΦΗ-Εργοτέλης 2-5) έχω την αίσθηση, ότι και οι δυο ομάδες και οι προπονητες, λόγω των πολλών λανθασμένων αποφάσεων απο τους διαιτητές και τις αποφάσεις τους, που έφεραν εκνευρισμό στους παίκτες, δεν είδαν ακρβώς αυτά που θα ήθελαν...
Σε κάθε περίπτωση, τα όσα αναφέρω παραπάνω γα τους διαιτητές δεν πρέπει να αποτελέσουν άλλοθι για κανένα. Ουτε για εκείνους που έμειναν με την πίκρα, ούτε εκείνους που χαμογέλασαν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Αγγαρεία ο παίκτες του ΟΦΗ, σε φιλικό παρωδία με τον Εργοτέλη!
Εστειλε...μηνύματα σε παίκτες ο Νιόπλιας: «Μάθημα για μας»
Ουσταμπασίδης: «Οτι χειρότερο η διακοπή για ΟΦΗ και Εργοτέλη»
Μεγαλύτερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα, σε ότι έχει να κάνει με το αγωνιστικό πρόσωπο της ομάδας, ζήτησε απο τους παίκτες του ΟΦΗ, ο πρόεδρος της ΠΑΕ ΟΦΗ 1925 Γιάννης Πολεμαρχάκης, στην συζήτηση που είχε μαζί τους στην προπόνηση της Τρίτης (15/11) στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο.
Ο πρόεδρος της ομάδας ανέφερε στους ποδοσφαιριστές ότι η εικόνα που έχει εμφανίσει η ομάδα το τελευταίο διάστημα, δεν είναι αυτό που περιμένει η διοίκηση, αλλά και ο φίλαθλος κόσμος.
«Εχουμε απαιτήσεις απο εσάς. Σαν διοίκηση είμαστε απόλυτα εντάξει στις υποχρεώσεις μας απέναντι σας και θέλουμε το ίδιο απο εσάς. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι απο αυτό που βλέπουμε μέχρι σήμερα και η εικόνα αυτή, πρέπει να αλλάξει άμεσα» ανέφερε στους παίκτες ο Γιάννης Πολεμαρχάκης.
Ο πρόεδρος του ΟΦΗ ξεκαθάρισε, ότι η διοίκηση της ομάδας, πιστεύει στην ομάδα και τις δυνατότητες της, αλλά αυτό που θέλει είναι ένα σύνολο που θα τα δίνει όλα στο γήπεδο και δεν θα δίνει αφορμές για σχόλια που αδικούν την προσπάθεια που γίνεται στον ΟΦΗ. Τόσο αγωνιστικά, όσο και διοικητικά.
«Αδικείτε τους εαυτούς σας και την προσπάθεια που κάνουμε όλοι. Είναι στο χέρι σας να αλλάξετε γρήγορα αυτήν την εικόνα και πρέπει να το κάνετε και μάλιστα άμεσα» ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΦΗ.
Ο Γιάννης Πολεμαρχάκης είχε ακόμη, συζήτηση τόσο με το Νίκο Νιόπλια, όσο και τον Σταύρο Λαμπράκη για θέματα που αφορούν την ομάδα και τον αγωνιστικό σχεδιασμό.
Αμέσως μετά ακολούθησε διοικητικό συμβούλιο απο την διοίκηση της ΠΑΕ ΟΦΗ 1925, στο οποίο συζητήθηκαν τρέχοντα ζητήματα της ομάδας, όπως οι εξελίξεις στο πρωτάθλημα της Football league, οικονομικά θέματα, το θέμα της μπουτικ στο «Τάλως» που βρίσκεται στο προσκήνιο και δραστηριότητες που ετοιμάζει η διοίκηση της ΠΑΕ ΟΦΗ 1925 το επόμενο διάστημα.
*Στα αγωνιστικά Βουό και Μασάδο, δεν ακολούθησαν το κανονικό πρόγραμμα προπόνησης την Τρίτη (15/9). Την Τετάρτη (3.30) ο ΟΦΗ θα δώσει φιλικό παιχνίδι με τον ΠΟΑ, στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο.

Οι παίκτες του ΟΦΗ έκαναν...αγγαρεία, οι διαιτητές ήταν σκέτη ...παρωδία (λάθος επιλογή διαιτητών για ένα φιλικό παιχνι μεταξύ των δυο ομάδων της πόλης) και ο Εργοτέλης που αντιμετώπισε πιο σοβαρά το φιλικό με τον ΟΦΗ πήρε η νίκη με 2-5, σε μια αναμέτρηση προπονητικού χαρακτήρα που έγινε το Σάββατο το πρωί στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο.
Οι παίκτες του ΟΦΗ δεν έχουν καμιά δικαιολογία για την εμφάνιση τους, ειδικά στο δεύτερο ημίχρονο (στο πρώτο μέρος το σκόρ ηταν 1-1), αλλά η αλήθεια είναι ότι τα καραμπινάτα λάθη των διαιτητών σε σημαντικές φάσεις, έφεραν εκνευρισμό στους ποδοσφαιριστές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τρίτο γκολ του Εργοτέλη, ακόμα και ο Νίκος Νιόπλιας, που είναι ήρεμος και δεν ασχολείται με τους διαιτητές, βγήκε απο τα ρούχα του και έκανε κατσάδα στους διαιτητές για τις αποφάσεις τους, που «χάλασαν» το παιχνίδι!
Αυτό δεν είναι άλλοθι για τους παίκτες του ΟΦΗ, οι οποίοι εκνευρίστηκαν απο τις διαιτητικές αποφάσεις, έχασαν την συγκέντρωση τους στο δεύτερο ημίχρονο, αλλά σίγουρα η επιτροπή διαιτησίας της ΕΠΣΗ, θα έπρεπε να βάλει στο φιλικό παιχνίδι των δυο κορυφαίων ομάδων της πόλης, πιο έμπειρους διαιτητές και όχι να είναι βοηθός ένα άπειρο κοριτσάκι 16 ετών, που ήταν λογικό ίσως να μην αντέξει την πίεση σε ένα τέτοιο παιχνίδι!
Ο προπονητής του ΟΦΗ, ο οποίος χρησιμοποίησε δυο ενδεκάδες, στις δηλώσεις του μετά το παιχνίδι ήταν απογοητευένος απο την εικόνα κάποιων παικτών ειδικά στο δεύτερο ημίχρονο και έκανε λόγο, για έλλειψη ανταγωνιστικότητα απο κάποιους που δεν έχουν πολύ χρόνο συμμετοχής και απο ότι φαίνεται, θα ...συνεχίσουν να μην έχουν, με την εικόνα που παρουσίασαν στο παιχνίδι.
Το φιλικό είχε νεύρα, σκληρά μαρκαρίσματα, αλλά και ένταση, ειδικά στο πρώτο μέρος, όπου απειλήθηκε σύρραξη, μεταξύ Ράντι-Καλέ, όταν ο δεύτερος έφτυσε τον παίκτη του ΟΦΗ.
Ο ΟΦΗ προηγήθηκε στο 4' με πέναλτι του Χατί, το οποίο κέρδισε ο Ογκμποε.
Στο 18' ο Εργοτέλης ισοφάρισε, όταν ο Μισέλ, εκτέλεσε φάουλ η μπάλα κόντραρε στο τείχος στο σώμα του Κιάσσου, άλλαξε πορεία και αιφνιδίασε τον Δερμιτζάκη (1-1).
Ο Εργοτέλης έκανε το 1-2 στο 63' με σούτ του Πόι, ενώ ο ΟΦΗ ισοφάρισε στο 73' με γκολ του Μάνου, μετά απο ωραία σέντρα του Βαλλιάνου.
Στο 76' ο Κατσικοκέρης, που ήταν εμφανώς σε θέση οφσάιντ, έκανε το 2-3, ενώ ο ίδιος παίκτης με δυο γκολ στο 83' και 86' διαμόρφωσε το τελικό 2-5.