Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Ο Νίκος Νιόπλιας γενικά είναι ένας προπονητής που δεν ασχολείται με τους διαιτητές.
Ακόμα και στα σφοδρά λάθη των διαιτητών σε βάρος του ΟΦΗ στον αγώνα Κυπέλλου με τον Απόλλωνα στη Ριζούπολη, αλλά και με τον Κισσαμικό στα Χανιά, κράτησε ένα επίπεδο, με ήπιες αναφορές.
Το...μπάχαλο που έγινε όμως, με τους άπειρους διαιτητές, που όρισε η επιτροπή διαιτησίας της ΕΠΣΗ και λίγο έλειψε να τινάξουν στον αέρα το φιλικό αγώνα ΟΦΗ-Εργοτέλης, τον έκανε σε μια στιγμή να βγεί απο τα ...ρούχα του!
Η μπάλα έβγαινε άουτ και δεν υπήρχε υπόδειξη, φάουλ που δεν δινόταν απο τον διαιτητή, τρία μέτρα οφσάιντ ο παίκτης το ίδιο, σε κάποια στιγμή απειλήθηκε σύρραξη παικτών και άλλα πολλά, που έριξαν αρκετές φορές το επίπεδο του αγώνα, στο οποίο οι προπονητές ήθελαν να κάνουν τις δοκιμές τους και να βγάλουν τα συμπεράσματα τους.
Η φάση που εξόργισε περισσότερο το Νιόπλια, ήταν όμως στην φάση του τρίτου γκολ του Εργοτέλη, όπου ο Κατσικοκέρης, ήταν τρία μέτρα οφσάιντ και έστειλε τη μπάλα στα δίχτυα, κάνοντας το 2-3.
Ο Νιόπλιας, απευθύνθηκε στη νεαρή βοηθό διαιτητή: «Υπάρχει οφσάιντ. Γιατί δεν σηκώνεις την σημαία ρε κορίτσι μου;» της είπε.
Για να λάβει την ...απάντηση. «Είναι απο αντίπαλο!».
Ο Νιόπλιας, αλλά και οι παρευρισκόμενοι (αναπληρωματικοί του ΟΦΗ, δημοσιογράφοι και όχι μόνο), έβαλαν τα ...γέλια, καθώς η μπάλα έφτασε στον Κατσικοκέρη, όταν μετά το φάουλ που χτύπησε ο μέσος του Εργοτέλη Βογιατζής, η μπάλα κόντραρε στο τείχος και έφτασε στον εκτεθειμένο σκόρερ.
«Μας δεν είναι απο αντίπαλο. Στο τείχος χτύπησε η μπάλα. Δεν ξέρεις ούτε το οφσάιντ;» αναφώνησε ο Νιόπλιας, που έγινε έξαλλος, με την απάντηση της νεαρού βοηθού, η οποία τα είχε χαμένα λόγω της απειρίας της.
«Θα με κάνετε να πω πράγματα που δεν θέλω» αναφώνησε ο προπονητής του ΟΦΗ, που κάθισε στον πάγκο του και παρακολούθησε εξοργισμένος το υπόλοιπο του αγώνα.
Τα λάθη απο τους διαιτητές ήταν πολλά στο φιλικό, κάποια και για την πλευρά του Εργοτέλη στο πρώτο ημίχρονο, αλλά τα πιο σημαντικά, σε βάρος του ΟΦΗ.
Σε κάποια στιγμή το παιχνίδι πήγε να «ξεφύγει» καθώς μετά το 2-3 οι παίκτες του ΟΦΗ είχαν εκνευριστεί, κάτι που δε αποτελεί βέβαια άλλοθι για την τραγική εμφάνιση τους στο δεύτερο 45λεπτο, καθώς κακές διαιτησίες μπορεί να βρούν και σε κάποιο επίσημο παιχνίδι και πρέπει να ξέρουν πως θα αντιδρούν.
Γενικά, το φιλικό του ΟΦΗ με τον Εργοτέλη στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο, επισκιάστηκε απο μια διαιτησία...γειτονιάς, που έπαιξε το ρόλο της στην ροή του αγώνα, με γκολ οφσάιντ και πολλά λάθη και για τις δυο ομάδες στο παιχνίδι, το οποίο έχασε κάποια στιγμή το επίπεδο του και έμοιαζε με παιχνίδι...αλάνας.
Αυτό βέβαια δεν έχει να κάνει με τη νίκη -γοήτρου που πέτυχε ο Εργοτέλης, ο οποίος είδε το παιχνίδι σίγουρα πιο σοβαρά, απο τον αντίπαλο του.
Οσο για τον ΟΦΗ, οι αιχμηρές αναφορές του Νιόπλια μετά το παιχνίδι, για κάποιους παίκτες του, ήταν ένα σαφές μήνυμα προειδοποιήσεων και αλλαγών ενόψει του Ιανουαρίου, που δεν είνα και τόσο μακριά. Σε 1 1/2 μήνα...
Και έτσι όπως πάνε τα πράγματα με τις αναβολές, το πρωτάθλημα και μετά τον Ιανουάριο, θα είναι στο ξεκίνημα του, καθώς θα έχουμε διανύσει μόνο λίγες αγωνιστικές...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Mεγάλο φάουλ της επτροπής διαιτησίας της ΕΠΣΗ ο ορισμός των διαιτητών στο φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης
Αγγαρεία ο παίκτες του ΟΦΗ, σε φιλικό παρωδία με τον Εργοτέλη!
Εστειλε...μηνύματα σε παίκτες ο Νιόπλιας: «Μάθημα για μας»
Ουσταμπασίδης: «Οτι χειρότερο η διακοπή για ΟΦΗ και Εργοτέλη»
Ο ΟΦΗ ’94 γνώρισε την πρώτη του φετινή ήττα στην Β2 ΕΠΣΗ με 1-0 από τη Δόξα Ηρακλείου, σε αναμέτρηση που έγινε σήμερα στις Δαφνές για την 9η αγωνιστική.
Μάλιστα, αυτή ήταν και η πρώτη ήττα σε αγώνα πρωταθλήματος από το καλοκαίρι του 2015 και την επανίδρυση της ομάδας, έχοντας μεσολαβήσει 34 παιχνίδια αήττητος, με 32 νίκες και 2 ισοπαλίες.
Το σημερινό παιχνίδι κρίθηκε με γκολ που σημείωσε στο 17’ ο Χιώτης και οι φιλοξενούμενοι έχουν δίκαια παράπονα για μη υπόδειξη διπλού οφσάιντ, τόσο στο ξεκίνημα της φάσης όσο και στο γκολ. Ο ΟΦΗ ’94 είχε σημαντικές ευκαιρίες κυρίως με το Νοικοκυράκη για να ισοφαρίσει αλλά το 1-0 παρέμεινε ως το τέλος.
ΔΟΞΑ: Σηφάκης, Μπαριέ, Ψαρράς, Καρανδινός (86’ λ.τ. Παγωμένος), Πύλιος, Κεβάνι, Γουβιανάκης (72’ Νικηφόρος), Παπαδάκης, Χιώτης, Γκιαουράκης, Σημαιάκης (46’ Κυριακάκης).
ΟΦΗ ’94: Βαρδάκης, Μουτσομετάι (68’ Μπελαδάκης), Κουρίνος, Ζερβάκης, Λαγουδάκης, Βολτυράκης, Παπαδάκης, Καλαϊτζάκης, Νοικοκυράκης, Σκουλάς (68’ Γκίνη), Κουτεντάκης.
Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Mεγάλο φάουλ απο την Επιτροπή διαιτησίας της ΕΠΣΗ, ο ορισμός διαιτητών στο φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης.
Δεν είναι δυνατόν η επιτροπή διαιτησίας της ΕΠΣΗ να αναθέτει σε διαιτητές που δεν ξέρουν, ούτε τον κανονισμό του...οφσάιντ να σφυρίξουν σε ένα τετοιο φιλικό.
Αδικεί τα νέα αυτά παιδιά που έχουν μπεί στο χώρο της διαιτησίας και τίθενται αντιμέτωπα με μια πρωτόγνωρη πίεση, που τους αναγκάζει μοιραία, να τα κάνουν...θάλασσα!
Το παιχνίδι ΟΦΗ-Εργοτέλη μπορεί να είναι φιλικό, αλλά πρόκειται για ένα παιχνίδι μεταξύ δυο επαγγελματικών ομάδων, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Δεν είναι δυνατόν να βάζουν σε αυτό το παιχνίδι μια τριάδα διαιτητών που σφυρίζει στο τοπικό Ηρακλείου, εκ των οποίων επόπτη, ένα κοριτσάκι 17-18 ετών, το οποίο, δεν ήξερε καλά-καλά τον κανονισμό του οφσάιντ και όταν αρχισαν οι φωνές απο τους δυο πάγκους για κάποιες κραυγαλέες υποδείξεις, το κορίτσι αυτό, να την πιάνει πανικός και να τα χάνει τελείως, όπως ήταν και το λογικό.
Ανεπαρκής ήταν και ο διαιτητής, ο οποίος έχει κάποια χρόνια διαιτησάς στην πλάτη, αλλά σφυρίζει μέχρι την Α1 τοπικού.
Η πρόκληση στον ορισμό ήταν όμως με τους βοηθούς οποίοι ορίζονται σε παιχνίδια σε Β' και Γ' ΕΠΣΗ.
Οι νέοι διαιτητές πρέπει σίγουρα να παίρνουν εμπειρίες, αλλά αυτό πρέπει να το κάνουν σε παιχνίδια των χαμηλών πρωταθλημάτων και όχι σε ένα φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης, όπου είναι λογικό ότι θα υπάρχει πίεση, ένταση και όλα τα στοιχεία ενός αγώνα, που χρειάζεται μια διαιτητική τριάδα, αξιόπιστου επιπέδου.
Δεν ξέρω πως σκέφτηκαν οι άνθρωποι της διαιτησίας στο Ηράκλειο και όρισαν τους διαιτητές που σφύριξαν το Σάββατο στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο.
Η εικόνα ήταν άσχημη, το παιχνίδι «χάλασε» απο τις αλλοπρόσαλες αποφάσεις, υπήρξαν φωνές προς τους διαιτητές, νεύρα και ένταση, που δεν υπήρχε λόγος να γίνει.
Δεν είναι για μένα άλλοθι η έλλειψη διαιτητών λόγω των τοπικών πρωταθλημάτων. Θα μπορούσε να γίνει μια αλλαγή και να σφυρίξει αυτό το παιχνίδι κάποια αξιολογημένη τριάδα.
Η τριάδα που ορίστηκε για το φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης, ήταν μια τριάδα...ανεπαρκής για ένα τέτοιο παιχνίδι και ευτυχώς που το φιλικό έγινε πρωί και δεν υπήρχε κόσμος στο γήπεδο.
Τα παιχνίδια αυτά είναι για αξιολογημένους διαιτητές. Και είναι και μια ευκαιρία για αυτούς να δίνουν τέτοια φιλικά παιχνίδια για να βελτιώνονται.
Αλλά και οι ομάδες μέσα απο αυτή τη διαδικασία να κάνουν τη δουλειά τους.
Τα παιχνίδια αυτά δεν είναι για αμούστακα παιδιά. Ακουσα ότι η βοηθός είναι ...ένα μήνα διαιτητής!
Τι να σου κάνει το κοριτσάκι. Την έβαλαν στο φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης!
Η μπάλα πήγαινε πάνω-κάτω, έπεσε στα βαθιά και...πνίγηκε.
Εχει πολλά να μάθει, αλλά το θέμα είναι ότι δεν πρέπει να ...μάθει με αυτόν τον τρόπο.
Η μπάλα έβγαινε έξω απο το γήπεδο, οι παίκτες ήταν οφσάιντ 2-3 μέτρα και το παιχνίδι συνεχιζόταν!
Ούτε σε παιχνίδι ...γειτονιάς δεν υπήρχε αυτή η εικόνα.
Στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο, ήταν και εκ μέρους των διαιτητών ο Τάσος Μαστορίδης. Οταν είδε τα ζόρια, πήγε πίσω απο την άτυχη βοηθό για να τη...συμβουλεύει. Το κακό όμως είχε γίνει απο τον ατυχή ορισμό των διαιτητών.
Επίσης δεν είναι άλλοθι ότι στα φιλικά οι διαιτητές δεν πληρώνονται.
Θυμάμαι παλαιότερα επί Γκέραρντ, τα φιλικά του ΟΦΗ τα σφύριζαν οι κορυφαίοι διαιτητές.
Παλαιότερα ο Γιώργος Κουκουλάκης, αργότερα ο Μιχάλης Γαρεφαλάκης και εν συνεχεία ο Μιχ. Κουκουλάκης.
Επαναλλαμβάνω, ότι αυτά τα παιχνίδια, είναι μια ευκαιρία για τους αξιολογημένους να δοκιμάζονται σε συνθήκες επίσημων αγώνων.
Και θα πρέπει να το επιδιώκουν κι' όλας να σφυρίζουν τέτοια παιχνίδια, για να γίνονται καλύτεροι.
Οσον αφορά το παιχνίδι (ΟΦΗ-Εργοτέλης 2-5) έχω την αίσθηση, ότι και οι δυο ομάδες και οι προπονητες, λόγω των πολλών λανθασμένων αποφάσεων απο τους διαιτητές και τις αποφάσεις τους, που έφεραν εκνευρισμό στους παίκτες, δεν είδαν ακρβώς αυτά που θα ήθελαν...
Σε κάθε περίπτωση, τα όσα αναφέρω παραπάνω γα τους διαιτητές δεν πρέπει να αποτελέσουν άλλοθι για κανένα. Ουτε για εκείνους που έμειναν με την πίκρα, ούτε εκείνους που χαμογέλασαν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Αγγαρεία ο παίκτες του ΟΦΗ, σε φιλικό παρωδία με τον Εργοτέλη!
Εστειλε...μηνύματα σε παίκτες ο Νιόπλιας: «Μάθημα για μας»
Ουσταμπασίδης: «Οτι χειρότερο η διακοπή για ΟΦΗ και Εργοτέλη»