Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Ενα ντέρμπι με όνομα...βαρύ σαν ιστορία διεξάγεται την Κυριακή (25/9) στο Ατσαλένιο.
Μετά απο 14 χρόνια, ανταμώνουν ξανά ΠΟΑ και Εργοτέλης στην ίδια κατηγορία!
Μεγάλες μάχες, μεγάλες κόντρες, αξέχαστα παιχνίδια με ένταση, φανατισμό και πάθος έχουν γίνει σε αυτό το γήπεδο, όπου στα παιχνίδια των δυο ιστορικών ομάδων του Ηρακλείου «έπεφταν κορμιά», στις χαμηλές κατηγορίες.
Τι παιχνίδια έχουμε δεί κατά καιρούς μεταξύ τους! Σπουδαία μάτς. Τόσο στο Ατσαλένιο, όσο και στο Μαρτινέγκο. Και τι παιχταράδες και απο τους δυο.
Ποιούς να πρωτοθυμηθείς. Μηλιάρας, Καλογεράκης, Γιακουμάκης, Μπαστουνάς, Ρωμανάκης, Ταουσιάνης, Τριανταφύλλου, Ρουμπάκης μερικοί απο τον ΠΟΑ, που μου έρχονται στα γρήγορα στο μυαλό. Χατζάκης, Λεκάκης, Λαμπράκης, Σουτζής, Οικονομάκης, Μαρνελάκης, Ανδρεαδάκης, Κουτσάκης, Αργυράκης, Γωνιωτάκης, κάποιοι απο τον Εργοτέλη!
Είναι χαρακτηριστικό ότι απο τα παιχνίδια που έγιναν πριν απο 14 χρόνια, θα ανταμώσουν σήμερα 4 παίκτες! Ο Ρουμπάκης, ο Τριανταφύλλου, ο Τζανής και ο Αλκης Δημήτρης. Ο τελευταίος έπαιζε τότε στον Εργοτέλη και θα είναι και σήμερα στην σύνθεση των κιτρινόμαυρων. Ο Τζανής ήταν τότε στον ΠΟΑ, σήμερα στο Εργοτελη και οι Τριανταφύλλου και Ρουμπάκης, έπαιζαν τότε στον ΠΟΑ και είναι και σήμερα το βαρύ πυροβολικό του!
«Περιμέναμε πολλά χρόνια αυτό το παιχνίδι» λένε στο Ατσαλένιο και ακόμα και αν τα χρόνια έχουν περάσει και οι «κόντρες» δεν έχουν πια την ένταση του παρελθόντος, είναι βέβαιο ότι το παιχνίδι θα είναι «ζόρικο» μέσα και έξω απο το γήπεδο-κλουβί του Ατσαλένιου.
Την τελευταία φορά (2001-2), ο Εργοτέλης είχε το πάνω χέρι. Κέρδισε και τα δυο παιχνίδια με 1-0 μέσα και 0-2 στο Ατσαλένιο. Ηταν στην Δ' Εθνική. Η οποία βέβαια σε δυναμική και ποιότητα δεν είχε να ζηλέψει τίποτα απο τη σημερινή Γ' Εθνική!
Ηταν η χρονιά, που ο Εργοτέλης του Μύρωνα Σηφάκη και του διδύμου Τζώρτζογλου-Σουλτάτου, ξεκινούσε την ανοδική πορεία απο την Δ' Εθνική στην Σούπερ Λίγκ.
Και πράγματι, τότε ο Εργοτέλης πήρε το πρωτάθλημα και ανέβηκε κατηγορία, ξεκινώντας την μεγάλη αυτή πορεία, που τον έφερε μερικά χρόνια αργότερα, στα «σαλόνια» του Ελληνικού ποδοσφαίρου.
Ο ΠΟΑ ποτέ δεν κατάφερε ποτέ να «ξεφύγει» απο αυτές τις κατηγορίες. Ηταν και είναι όμως όμως πάντα, μια υπολογίσιμη ποδοσφαιρική δύναμη.
Κάποια στιγμή ο ΠΟΑ, καθιερώθηκε στην Γ' Εθνική, αλλά η «συνήθεια» της σωτηρίας, τον κούρασε, έχασε τα κίνητρα του, έπαιξε με τη φωτιά και ...κάηκε! Επεσε στο τοπικό και φέτος επανήλθε, με στόχο να παραμείνει σε μια κατηγορία που δικαιωματικά αξίζει να βρίσκεται ως σύλλογος, με υποδομές, μια νοικοκυρεμένη διοίκηση και αξιόπιστες γηπεδικές εγκαταστάσεις.
Σήμερα ο Εργοτέλης, είναι ο πρωταθλητής των μεταγραφών στον 4ο όμιλο της Γ' Εθνικής.
Αλλά ο ΠΟΑ, είναι ομάδα που μπορεί να τον βάλει σε μεγάλο «πρόβλημα», αν δεν μπορέσει να επιβάλει το ρυθμό του στο παιχνίδι.
Οι γηπεδούχοι παίρνουν μεγάλη δύναμη απο τους «παππούδες» Τριανταφύλλου και Ρουμπάκη, οι οποίοι αν...θυμώσουν, μπορεί και να καταστρέψουν τον Εργοτέλη!
Οι «κιτρινόμαυροι» υπερτερούν συνολικά σε ποιότητα. Θα τους λείψει ο Βραζιλιάνος Καλέ, αλλά οι Λεάλ, Κατσικοκέρης, Πόι, Μισέλ, είναι παίκτες που μπορούν να πάρουν την ομάδα στην «πλάτη» τους σε τέτοια παιχνίδια.
Θα γίνει ωραίο μάτς! Ο ΠΟΑ προέρχεται απο το μεγάλο διπλό στην Κηφισιά (1-2), μια νίκη που ανέβασε το «ταβάνι» της ομάδας, ενώ ο Εργοτέλης έχει και αυτός το «δυο στα δυο» με τους αδύναμους όμως Προοδευτική (έξω) και Ρόδο (μέσα).
Το παιχνίδι στο Ατσαλένιο θα είναι αντικειμενικά, το πιο ισχυρό «κρας-τεστ» για τους επίδοξους πρωταθλητές.
Στο «κλουβί» του Ατσαλένιου, δεν θα πέφτει ούτε καρφίτσα! Το ποδοσφαιρικό κοινό της πόλης «αγαπάει» τέτοια παιχνίδια και είναι βέβαιο ότι θα σπεύσει στο γήπεδο.
Ευνοεί (ακόμη) το ότι ο ΟΦΗ, δεν έχει αγωνιστική υποχρέωση και γενικά το ματς αυτό είναι ότι καλύτερο μπορεί να επιλέξει κανείς αν θέλει να περάσει το απόγευμα της Κυριακής του, στο «ποδοσφαιρικό» γήπεδο του Ατσαλένιου.
Αυτά τα παιχνίδια -συνήθως-μένουν στην ...ιστορία. Ας το έχουν κατά νου οι πρωταγωνιστές, ώστε να το χαρούν πρώτα αυτοί, για να δώσουν και σε όλους εμάς στην εξέδρα το «σύνθημα» να βοηθήσουμε, ώστε όλοι να ασχοληθούμε μόνο με το «παιχνίδι» και τίποτε άλλο, μπορεί να αμαυρώσει μια τόσο ωραία και αυθεντική ποδοσφαιρική μονομαχία...
Καλό παιχνίδι!

Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Ο ΟΦΗ πήρε την πρόκριση στους ομίλους του Κυπέλλου Ελλάδος, κάνοντας σοβαρή εμφάνιση στη Νέα Σμύρνη, όπου κέρδισε τον Αχαρναικό με 2-0 (Διαβάστε εδώ σεχτικά με το παιχνίδι) και πλέον περιμένει τις εξελίξεις στην Football league ώστε να δεί πότε θα ξεκινήσει το πρωτάθλημα.
Η διοργανώτρια αρχή στην συνεδρίαση της (20/9), αποφάσισε την επ' αόριστον αναβολή της πρεμιέρας, μέχρι να επιλυθούν ζητήματα που αφορούν στην τοποθέτηση καμερών κλειστού κυκλώματος στα γήπεδα της Β’ Εθνικής, στο τηλεοπτικό συμβόλαιο και στη χορηγία στη φανέλα.
Η σέντρα του πρωταθλήματος που είχε οριστεί για τις 25/9, μετατίθεται -λοιπόν-για τον Οκτώβριο.
«Περάσαμε δίκαια στην επόμενη φάση. Είμαστε ένα κλίκ πάνω από τον αντίπαλο» δήλωσε ο Νίκος Νιόπλιας για τη νίκη του ΟΦΗ στη Νέα Σμύρνη (Διαβάστε εδώ σχετικά).
«Πέρασε δίκαια ο ΟΦΗ. Είναι φαβορί για την άνοδο» το σχόλιο του προπονητή του Αχαρναικού Δημήτρη Αρναούτη. (Διαβάστε εδώ σχετικά)
Για μια νίκη –ψυχολογίας που θα φέρει αυτοπεποίθηση στην κρητική ομάδα, λίγο πριν μπεί στις υποχρεώσεις της για το πρωτάθλημα, κάνουν λόγο στην κρητική ομάδα. (Δείτε εδώ τα στιγμιότυπα του αγώνα).
Η αυτοπεποίθηση και η καλή ψυχολογία είναι απαραίτητα στοιχεία ειδικά αυτήν την εποχή, όπου βρισκόμαστε στο ξεκίνημα της χρονιάς.
Ο ΟΦΗ πέρα απο την πρόκριση, είχε και άλλα οφέλη, όπως η εμφάνιση κάποιων παικτών, οι οποίοι ξεχώρισαν στο γήπεδο της Νέας Σμύρνης.
Κοντά στον σταθερά καλό Βουό, ο Χαντί με τις ασίστ του στα δυο γκολ του ΟΦΗ, επέστρεψε στις καλές εμφανίσεις και έδειξε πόσο μπορεί να βοηθήσει τον ΟΦΗ (Διαβάστε εδώ τις δηλώσεις του).
Πολύ καλοί ήταν ακόμη, ο 23χρονος Γκανέζος Αντουκόρ σε ρόλο αμυντικού μέσου, ο Ράντι που μπήκε ως αλλαγή και σκόραρε, οι Βαλλιάνος-Κοιλιάρας, οι οποίοι συνέθεσαν μια πολύ δυνατή αριστερή πλευρά, για τον ΟΦΗ.
Συνολικά, η εικόνα του ΟΦΗ στο παιχνίδι ήταν σοβαρή, πειθαρχημένη και σκόρπισε προσδοκίες, για την φετινή χρονιά.
Θετικό στοιχείο ακόμη για τον ΟΦΗ αποτελεί το γεγονός,ότι αναμένονται επιστροφές αυτήν την εβδομάδα από τους αρκετούς απόντες του ΟΦΗ με τους Μπουρσέλη, Κομεσίδη, Χίζι να ανεβάζουν στροφές και να τίθενται σιγά-σιγά και αυτοί στην διάθεση της τεχνικής ηγεσίας, αυξάνοντας τις επιλογές, ενόψει των επισημων αγώνων που έρχονται.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σοβαρός, πειθαρχημένος, επιθετικός ο ΟΦΗ
Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Ολοι οι δρόμοι οδηγούν την Κυριακή (25/9, 4.30μμ) στο Ατσαλένιο, όπου ΠΟΑ και Εργοτέλης, κοντράρονται στο μεγάλο Ηρακλειώτικο ντέρμπι του 4ου ομίλου της Γ' Εθνικής.
Αήττητες και οι δυο ομάδες μέχρι σήμερα, μετρούν απο δυο νίκες σε ισάριμθους αγώνες και θέλουν η κάθε μια για δικούς της λόγους, να τριτώσει τις επιτυχίες της.
ΠΟΑ και Εργοτέλης αναμετρώνται ξανά μετά απο 14 χρόνια, όταν οι δυο ομάδες είχαν ανταμώσει ξανά στην Δ' Εθνική, με τον Εργοτέλη να παίρνει τη νίκη στο Ατσαλένιο στην χρονιά που οι κιτρινόμαυροι πραν την άνοδο στην Γ' Εθνική.
Αυτ'η τη φορά ο Εργοτέλης έχει την ποιότητα και τις μεγάλες μεταγραφές, αλλά ο ΠΟΑ είναι μια ομάδα που μέσα στην έδρα της, μπορεί να κερδίσει οποιοδήποτε αντίπαλο, στηριζόμενη στην μεγάλη εμπειρία των Ρουμπάκη-Τριανταφύλλου.
Ο ΠΟΑ πηγαίνει κομπλέ στο παιχνίδι, σε αντίθεση με τον Εργοτέλη που δεν θα έχει τους τραυματίες Καλέ, Ρουσάκη, Ζουμπουλάκη.
Στο γήπεδο του Ατσαλένιου αναμένεται να μην πέφτει ούτε...καρφίτσα, ενώ η διοίκηση του ΠΟΑ, θα φιλοξενήσει και τους φίλους του Εργοτέλη που θέλουν να παρακολουθήσουν την αναμέτρηση.
Πάντως ο ουδέτερος ποδοσφαιρικός κόσμος αναμένεται να είναι πολύς στο Ατσαλένιο, καθώς το παιχνίδι, έχει μεγάλο ενδιαφέρον.
Το παιχνίδι θα διευθύνει ο Τσαγκαράκης απο τα Χανιά. Τα εισιτήρια κοστίζουν 10 ευρώ (5 ευρώ για τις γυναίκες).
ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
18 παίκτες επέλεξε για το παιχνίδι με τον Εργοτέλη, ο προπονητής του ΠΟΑ, Βασίλης Κρασανάκης. Αυτοί είναι οι: Γιαγκιόζης, Ματαλλιωτάκης, Πετράκης, Καρβελάς, Ρουμπάκης, Αραβιάκης, Σταθόγλου, Μπουτσάκης, Χατζηανδρέου, Χαρίτος, Φραγκιαδάκης, Πετράς, Τριανταφύλλου, Σακλαμάκης, Βρεττός, Ντραγκότι, Αμπντουραχμάνι και Παπαδομιχελάκης.
Απο την πλευρά του, ο τεχνικός του Εργοτέλη Γιάννης Χατζηνικολάου, επέλεξε 20 ποδοσφαιριστές. Αυτοί είναι οι:
Στεφανάκος, Βασιλειάδης, Τζανής, Μπερουασβίλι, Κολόκας, Πόι, Λυδάκης, Κοιλιάρας, Δημήτρης, Πολυχρονάκης, Καϊμακαμούδης, Καρράς, Μισέλ, Βογιατζής, Γκοτσούλιας, Τσουμάγκας, Μανουσάκης, Λεάλ, Κατσικοκέρης και Σηφάκης.
ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Στα υπόλοιπα παιχνίδια της 3ης αγωνιστικής ο Ερμής Ζωνιανών, πηγαίνει για το 3Χ3 κόντρα στην Προοδευτική, στα Ζωνιανά, ενώ η τέταρτη ομάδα της Κρήτης που μετέχει στον 4ο όμιλο της Γ' Εθνικής, το ΙΝΚΑ Χανίων, υποδέχεται τον Ηλυσιακό.
Aναλυτικά η 3η αγωνιστική στον 4ο όμιλο της Γ' Εθνικής:
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου (14.00)
Ιωνικός – Πανθηραϊκός (Νίκαιας – Κόλλιας (Αργολίδας), Κωνσταντόπουλος, Πυργάκης (Κορίνθου).
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου (15.30)
Ερμής Ζωνιανών – Προοδευτική (Ζωνιανών – Μουρτζάκης (Ηρακλείου), Πάγκαλος (Λασιθίου), Μαυραντωνάκης (Ηρακλείου).
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου (16.30)
ΠΟΑ – Εργοτέλης (Ατσαλένιου – Τσαγκαράκης, Μαρνέζος, Καντανολέων (Χανίων).
Τριγλία Ραφήνας – Κηφισιά (Ραφήνας – Τουρλομούσης, Λαμίας, Σερεμέτης (Μεσσηνίας).
ΙΝΚΑ Χανίων – Ηλυσιακός (Μουρνιών – Πατεμτζής, Γαρεφαλάκης, Δασκαλάκης (Ηρακλείου).
Ρόδος – Θύελλα Ραφήνας (Ρόδου – Πόγκας, Πριωνάς, Αργύρης (Εύβοιας).
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου (16.00)
Άγιος Ιερόθεος – Ιάλυσος (Ηφαίστου Περιστερίου – Βεργέτης, Τριανταφύλλου, Καματάκης (Αρκαδίας).
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (σε 2 αγώνες)
ΟΜΑΔΑ Β. ΑΓ.
1. Εργοτέλης 6
-. Ατσαλένιος 6
-. Ερμής Ζωνιανών 6
4. Ιωνικός 4
5. ΑΕ Κηφισιάς 3
-. ΙΝΚΑ Χανίων 3
-. Πανθηραϊκός 3
-. Θύελλα Ραφήνας 3
-. Άγιος Ιερόθεος 3
-. Ιάλυσος Ρόδου 3
11. Εθνικός 1
12. Ηλυσιακός 0
-. Τριγλία Ραφήνας 0
-. Προοδευτική 0
15. Ρόδος 0